MATANDA - Légy TE a legjobb matekból



"Szeretném átadni tapasztalataimat mindazoknak a gyerekeknek, akik egyszerűbben és könnyebben, játékosan és örömmel szeretnének megismerkedni a számok világával. Ennek eszköze a MATANDA, ami egyszerre játék és segédeszköz..."

Tovább...



Kapcsolat

Honlap:  www.matanda.hu
@:  korongos.abakusz@gmail.com


Bemutatkozás

2009.09.09. 22:40 - MATANDA Éva

Csordásné Anda Éva tanítónő vagyok. Harminc évig adtam át az ismereteket a legkisebbeknek, több-kevesebb sikerrel. Egy halmozottan hátrányos helyzetű térségben dolgoztam, Borsodban: eleinte Szőlősardón, majd Perkupán.

Azt szerettem volna elérni, hogy minden tanuló eredményei javuljanak, és a tanulás — egyebek közt a matematika óra is — sikerek forrása legyen tanítványaim számára. A hosszú évek kísérleteinek eredménye egy újszerű eszközrendszer és módszer, a MATANDA. Úgy érzem, meg kell osszam a nagyközönséggel ezt az egyszerű, de eredményes eljárást.

Szeretném átadni tapasztalataimat mindazoknak pedagógusoknak, szülőknek, akik úgy érzik, hogy szeretnének segíteni a rászoruló gyermekeken. Nincs annál csodálatosabb érzés, mint látni, hogyan csillan fel a gyermek szeme, amikor megérti azt a problémát, amelynek megoldásába nem sok reménnyel vágott bele. Ennek eszköze a MATANDA, ami akár az egyénre szabott matematikatanítást is lehetővé teszi.

Szeretném átadni tapasztalataimat mindazoknak a gyerekeknek, akik egyszerűbben és könnyebben, játékosan és örömmel szeretnének megismerkedni a számok világával. Ennek eszköze a MATANDA, ami egyszerre játék és segédeszköz.

Tovább....

· 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://matanda.blog.hu/api/trackback/id/tr671415478

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: De acuerdo con esto 2017.12.09. 21:52:57

Jelentés a központnak: Kőkortól a cyber térig - Web Koncept

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

BéVica 2009.09.29. 13:31:24

Kedves Éva!

Elkezdtük használni a MATANDA III. 100-as számkörű eszközt az 5. osztályos fiúnknál. Sajnos nála második osztálytól kezdve probléma volt a matematikával. Javaslatára kiderítettük, hogy hol van elakadva a fiú, kiderült, hogy a 10-es számkörben az összeadás és a kivonás sem megy. Az eszköz segítségével sikerült vele megértetnünk a 10-es átlépést. Nagyon tetszik neki az eszköz és szívesen alkalmazza a házi feladat elkészítésénél is. Sikerélménye is van mert már két 4-es dolgozatot írt ebben a tanévben. Bízunk benne és reménykedünk, hogy az eszköz segítségével sikerül fölzárkóznia az osztálytársaihoz.

Köszönettel és tisztelettel:

Bacsó család

MATANDA Éva 2009.10.18. 00:20:17

@BéVica:
Kedves Vica!
Végtelenül örülök, hogy ilyen gyors eredményt értek el a gyereknél. Ez is azt igazolja, hogy ha tudatosan keressük az elakadás pontját, meg is találjuk azt. Ezután már csak az a dolgunk, hogy megtaláljuk a gyermek számára legmegfelelőbb fejlesztő módszert.
Ez úgy tűnik, Önöknek sikerült.

Hogy tartósak legyenek az ismeretek:
Nagyon fontos az elemzés, a tudatosítás, hogy értően nézze és lássa a gyerek a kiforgatásokat, a vizuálisan megjelenített feladatokat.

Egy praktikus tanács:
A tanulói eszközök korongjait gyorsabban átforgathatják, ha egy ferdén tartott ceruzát bedugnak a sorok közé, majd lesimítják vele a korongokat.

Eredményes munkát kívánok, s továbbra is várom, hogy tapasztalataikat osszák meg velem, és az érdeklődőkkel!

Üdvözlettel: Éva

MATANDA Éva 2010.02.07. 18:46:41

@MATANDA Éva:

Kedves Érdeklődőim!

Nagyon szeretném, ha kérdéseiteket feltennétek itt a BLOG-on és tudnánk közös erővel segíteni azokon a gyerekeken, akinek problémát jelent a matematika.

Akár, már ovis, előkészítős korú gyereknél is felfedezhetünk képességzavart, hiányos ismereteket, amelyeket jó lenne pótolni iskolába lépés előtt, hogy kudarcélményektől megmentsük őt.
Továbbá, a vizuális tipusú gyerekek elakadhatnak 2. 3. 4. osztályban is, mert ismereteik nem elég alaposak, tehát a továbblépés naponta újabb kudarcokat hoz számára.

Nagyon sok egyéni levelezést folytatok, és arra gondoltam, hogy megkérem partnereimet, hogy szíveskedjenek elmondani tapasztalataikat itt a BLOG-on, hogy kedvet kapjanak az eredmények láttán a bizonytalanok.

Végre, ne csak beszéljünk a segítő módszerekről, hanem alkalmazzuk is azt.

Üdvözlettel: Éva

F.Gabriella 2010.02.10. 17:17:16

Kedves Éva !
Kisfiam 5 éves,és pici kora óta számolunk mindennel ami fellelhető. Van számegyenesünk,és a Matanda 03-as eszközt használjuk.Még kezdők vagyunk a használatában,de már most rengeteg lehetőséget látok benne.Zsombor nagyon szereti,hiszen kézzelfogható,és látható a munkája. Nagyon érzékeny mások nehézségeire,és örül,hogy ezeket az eszközöket gyengénlátók és vakok is használhatják.(a gyógyszeresdobozokon is mindig kitapogatja a braille írást.) Örülök,hogy a kérdéseinket itt is feltehetjük majd,ha elakadunk,vagy új ötletre van szükségünk. Ez az eszköz szó szerint egyszerűen nagyszerű !! Remélem sok oktatási intézmény is felismeri a benne rejlő lehetőségeket.Nem csak felzárkóztatásra, hanem mindennapi használatra.
Köszönjük.

MATANDA Éva 2010.02.10. 18:46:11

Kedves Olvasóim!

Próbálkozom, mert többen panaszkodtak, hogy nem lehet belépni a Blogba.
Tehát, ez egy kísérlet.

Utána nézünk, ha innen sem sikerül.

Üdvözlettel: Éva

MATANDA Éva 2010.03.17. 21:36:20

@F.Gabriella:
Kedves Gabriella!
Nagyon helyesen teszik, hogy Zsomborral már kis kora óta mindent megszámolnak, hiszen így gyermekük olyan biztos, pontos ismeretekre tesz szert és jól be is gyakorolja azokat tevékenységgel és szóban, amely ismeretekre lehet építeni. Sikerélményei rendszeressé válnak, amelyek a gondolatok szabad áramlását teszik lehetővé.
Mivel, már elég sok mechanikus ismerettel rendelkezik a gyerek, helyesen kezdték el azok tudatosítását, rendszerbe helyezését MATANDA-val.

Várom az Ön és mások további hozzászólását.

Üdvözlettel: Éva
süti beállítások módosítása